I dag

Molde Jarnvareforretning i dag

Molde Jarnvareforretning er totalleverandør av festemidler, hydraulikk, verneutstyr, verktøy og industrirekvisita, tilpasset behovene til industrien i Møre og Romsdal.

Helt siden starten i 1930 har vårt primære geografiske marked vært Møre og Romsdal. Her har vi bygget opp en stor og trofast kundebase, fra håndverkere, mindre og mellomstore produksjonsbedrifter til store industrikonsern. Vi har også faste og tilfeldige kunder fra hele landet, og også eksportkunder innen bl.a. den maritime næringen, offshore m.m.

 
 
Molde Jarnvare - Flyfoto

Fakta

Etablert: 1930
Lokasjon:
Årødalen ca. 7 km øst for Molde sentrum
Medarbeidere: 44
Ledelsessystem: ISO 9001
Bygningsmasse: 6500 m2 bruksareal
Unike artikler på lager: 35 000
Kundemasse: 1500

Stort lager

Et bredt produktspekter og stort lager i Molde gjør oss i stand til å levere på svært kort tid. Å ha varer på lager nært våre kunder ser vi har blitt en stadig viktigere konkurransefaktor for oss, ettersom mange av de store og internasjonale leverandørene velger å sentralisere sine lager utenfor Norge og Norden.

Fleksible

Vi et familiefirma uten kjedetilhørighet, og det gjør oss fleksible og "raske i snuen" når beslutninger må tas hurtig på vegne av kundeønsker og behov. Samtidig har vi større handlingsrom overfor leverandørene. At vi både setter kursen og styrer skuta selv, bidrar også til større engasjement og trygghet hos våre dyktige medarbeidere.

Produkt- og fagkompetanse

Det er ikke alltid like enkelt å finne kjappe – og gode - svar på alt i verdensveven. Kanskje er det noen ganger mer effektivt å snakke direkte med en fagperson? Mange av våre medarbeidere har både god generell kunnskap samt spisskompetanse innen ulike varegrupper. Ved spørsmål om produkter, bruksområder eller egenskaper, er våre produktspesialister lette å komme i kontakt med.

Kunden i fokus - Alltid

Det er neppe noen leverandører som ikke har kunden i fokus, men vi trekker likevel frem dette som vår viktigste ledestjerne. For hos oss har kunden ALLTID vært og skal alltid være i hovedfokus. Det betyr bl.a. at vi skal sette oss inn i kundens behov, vi skal være løsningsorienterte, etterrettelige, serviceinnstilte og hyggelige i vår fremferd. ALLTID. Slik skal vi bygge gode relasjoner og tillit over tid, heller enn å jakte kortsiktige gevinster. Vi liker derfor å kalle oss for en samarbeidspartner, heller enn leverandør, da det er våre kunders behov som har formet oss og definert vårt sortiment og våre tjenester.

Kontinuerlig forbedring

I august 2018 ble vårt ledelsessystem for kvalitet sertifisert iht. NS­-EN-ISO 9001:2015. Det betyr bl.a. at vi følger en strukturert og kontinuerlig prosess hvor hensikten er å hele tiden forbedre oss i forhold til våre kunder, samarbeidspartnere, ansatte og samfunnet rundt oss. Sertifiseringen bidrar til å opprettholde kontinuerlig fokus på vår kundetilfredshet, og slik bidra til å styrke vårt allerede gode omdømme og sterke posisjon i markedet.

Roar visittkort.JPG

Roar Kringstad

Daglig leder / CEO